Untitled

Sambil mengisap ganja aku coretkan ape yg terbuku dalam diri aku...
Satu perasaan yg aku pon xpasti ape mendalahnye..
beberapa mggu lepas aku hidup tanpa arah tujuan..
hidup aku hanyalah makan tido mandi duduk...
paralysed soul..itulah ayat yang aku describe diri aku sekarang..
hidup aku da tak macam dulu..
sikit2 aku diberi maklumat pasal kekurangan2 yang aku ada dalam diri aku...
tu kawan aku yg lonjong yg bagitau..walaupon aku membantah sume yg dia kate..
tapi..tu la hakikatnye..
akulah manusia yg pemalas..selekeh...xpandai mengurus diri emosi mental n sumenye..
aku duduk diam dan berfikir..xde la fikir sangat..
tapi..aku xleh nafikan yang diri aku mmg sgt teruk skrg...
sampaikan ayah aku ajak pegi mekah wat umrah..hati aku berbelah bagi...
kenapa aku mesti rasa camtu....mgkn aku tersasar jauh dr landasan yg sepatutnya aku berada..
aku perlukan pembimbing..sbb aku x mampu membimbing diri aku...
ilmu2 asas agama aku lintang pukang..adakah aku terlalu berdosa...
dalam masa yg same..aku juga fikir yg aku x boleh bergantung pada org lain...
sbb ape yg aku buat, sumenye atas diri aku..
aku nak menangis..tp air mata xnak kuar..keras sgt ke hati aku?
aku tau x ramai yg akan baca entry ni..hanya yang ambil kisah pasal aku je yg akan singgah kat page ni..
tarik nafas dalam2....aku xdapat berfikir...
diam..itu je yg mampu aku buat..

5 comments:

Anonymous said...

bila aku baca luahan ati ko neh...aku faham ape kekecelaruan yg ko rs skrg neh..

sesungguh aku merasakan yg sama...

ape yg aku harapkan 2009 ni memberi sinar kebahagian n perubahan total utk aku...

selagi aku xberubah selagi tu aku rs hidup aku penuh ngn stress wlp aku sgt2 nampak ceria dan sungguh tidak bermasalah di luar sana...

sbb suma tu bersarang dlm diri aku jer..

hope ko pun begitu...

cuba lupakan si dia..jgn la di kenang2 sgt saat2 manis bersamanyew..

susah2 jgn ingat part2 kebaikan die..ni akan wat ko makin rindu..tp ingatlah part2 kekejaman die..bila dia amik keputusan tinggalkan ko..so di sini ko boleh timbulkan sedikit rs tak suka spy ko boleh kurangkan sket perasaan rindu ko tu ok...

eiffelz said...

sabar yuya..semua tu dugaan je..nak kata minda kau bercelaru.. minda aku lagi la dah gempa bumi kot..hehehe

tapi sabar...life must go on.. fikirkan la sebesar mana pun masalah kita.. kita masih tetap bernasib baik kalau nak dibandingkan dengan org lain..

Tuhan masih sayangkan kita.. kita masih ada family yang sayang... masih ada kawan2 yg care..

so please be positive dear.. tak salah kalau nak rasa down sekali sekala..aku pun kdg2 mcm tu.. tapi jangan sampai biarkan perasaan tu menguasai pemikiran..

kau muda lagi..plizz do realize what is more important in ur life now..perkara2 remeh tolak tepi dulu.. try to improve urself.. try to achieve and show ppl the best in you..

kalau semua ni berlaku sebab si dia..bak kata mawa tu.. try to put him aside.. tak payah fikir sgt.. tp aku tak setuju kalau nak membenci org, especially bila kita dah penah syg org tu once.. aku tak mampu buat mcm tu..

cuma jadikan apa yg berlaku satu semangat untuk kau berjaya.. prove to him that you are no longer what he thinks! prove that you can succeed even without him...

that's my 2 cents..

jangan sedih2...cheer up bebeh! mmuahhhhss

bensofian said...

Sambil mengisap ganja aku coretkan ape yg terbuku dalam diri aku <<< Hohoho...

Sgt2 terkejut membaca nyer ok...ape sudah jadi neh??

Speechless wooo membaca n cuba memahami cik yuya kita neh...hurm, i thought u were hepi ok, then how come all this things leh jadi cik yuya uiii...kesian la ngan diri u n ur parents ok, dorang tu nk sgt2 u jadi sumone yg dorang leh proud of

Siyes...u still young ok so don't ruin it...jgn wat bnda yg at the end of the day u'll regret n even worst bnda tu berlaku n ada saksi utk menceritakan bnad neh...come on, u suppose to grow up n learn fast from others coz u ramai kawan. Sayang sgt2 ur life klu u start to ruin it at early age la yuya.

Trust me...u bole kembali ke pangkal jalan ok, byk kan semayang n berdoa...tuhan kan maha pengasih, u need to change ok...not tomorrow, not tuesday n not friday...NOW!! skunk....u kna start berubah....n if u think u perlukan sumone else yg amik kesah ttg u...i guess u're wrong coz u sendiri yg kene amik kesah...org2 kt luar neh hanye bole melihat jea n klu amek kesah pon x byk yg org leh bantu..diri sendiri yg membantu n bknye org lain. Jgn la smpi kan sbb u frust ngan llaki u kna jadi camni, xsalah nk mulakan hubungan baru tp u kna ingat yg skunk neh u ada tggjwb lain iaitu belajar n buktikan pelaburan family u berbaloi pd you....ase cam x berbaloi jea n asenyer x berbaloi sgt2 la....

fikir la ok....hurmm, jgn musnahkan hidup sendiri!!!

Anonymous said...

Assalamualaikum all..
first off all...time kasih byk2 yuya ucapkan atas semua nasihat yg korg bagi...
tapi yuya pelik gak ni..adakah yuya yg x reti nak sampaikan ape yg tersirat atau korang yg menyalahpahami ayat2 yuya...:-? musykil di situ..sbb asenye post kali ni xde menekankan pasal 'dia'.. masalah yuya skang is diri yuya snirik n tiada kaitan dgn 'dia'..
tp ape2 pon yuya berterima kasih pada mawa epe n bliss yg mengomen panjang...

info tuk bliss: sambil mengisap ganja << ni saje2 je xde idea na tulis pe..harap maklum hikhik...

thanx all... luv u guys so much.. :*

]¦•¦[ ŋ3ŝŁ0 ]¦•¦[ said...

sambil isap ganja...aku taip komen nih....

aku rase ko ni terlalu ikut kata hati...kadang2 kita kena berfikiran jauh...jgn pk nak enjoy nak suka2 je...bercinta boleh..tp ada tahap dan batasnya....
kalo ko rasa down sbb bf aku rase ko tak patut dan xleh wat camtu...apa yg bf leh bagi kat ko...just think about urself ngan parents ko je la yuya...org lain tak menjanji apa2 utk masa depan ko...

kalo ko down sbb kawan2...
nasihat yg sama...just think about urself ngan parents ngan family2 yang harapkan the best from ko...
kadang2 kawan2 ni ada yg dengki...tapi x semua... ko leh amik kata2 dorang tu sebagai satu semangat atau azam utk wat ko berubah...jgn ko terima kata2 dorang bulat2...pastu wat ko stresss...pastu ko malas pk..ko tido je...takleh camtu yuya...
ko kena buktikan ko leh berubah...ko tak mcm yg lonjong tu cakap...
kemon la yuya...ko bukan org yg x pandai...kan kan kan?

tapi bila aku fikir2 blk en3 ko ni...aku rase ko kesunyian...ko ni asyik terperap kat blk je ke?
tido yg byk akan buat kan ko jadi camni...ko fikir yg bukan2...ko rase hidup ko lost kan?
aku rase ko kena bukak minda ko..jgn duk terperap je...buat sesuatu yg boleh wat ko hepi....

pemalas..selekeh...xpandai mengurus diri emosi mental

aku rase benda2 ni kita leh ubah...atas nak ngan taknak je...
cuba ko berfiran positif sket...
aku tau ko boleh....


sekian,
_idunnosepatahharam_