If Only...

Lagi sejam masuk waktu subuh..mata aku x reti nak lelap2 lagi..
haih..camni la bile da masuk musim sejuk..malam bejaga, siang lak tido..

Tapi..malam ni lain lak ceritanya..lain perasaannya..lain ingatannya...
Entah kenapa malam ni ingatan pada 'dia' sangat kuat..
Semua memori n kenangan 9 bulan lepas terimbas balik..
Udang masak merah..sedapnye..

Masa tu, everything was so beautiful..dat person yg aku kenal sgt2 aku respect..
sgt aku hormati..sgt aku kagumi...sgt aku sayang..
Dia mengajar aku terlalu byk perkara..smpai aku x penah nmpk keburukan pada diri dia..
He's always there when i need sumone to talk to..
Dia xpenah tinggal aku bila aku menangis..
Dia yang mengajar aku erti sebuah kehidupan, erti sebuah keluarga, erti sebuah hubungan..
Dia kenalkan aku dgn kegigihan...
Dia pernah jatuh, tapi semangat dia sgt kuat..
Walaupon dia pernah menangis depan aku, itulah dia yg sebenarnye..
Hati pon lembut..xpernah berkasar ngan aku walaupon sekali..
Bile aku terabai walaupon sekejap, dia terus betulkan keadaan..
He always try to improve every single thing in his life..
He never forget to think about 'US'..
Dia yang buat aku tersenyum..
He loves children so much...
Dia simple..tp perfectionist..
He got everything dat i want for my Mr. Right..

Until dat time when everything was out of control..
He seemed to be out of his way..
And everything changed...
Itulah kali pertama i put da blame on him...

Bile dia xde..aku cube melangkah n teruskan kehidupan tanpa dia..
He's still there..tp just untuk menyokong aku untuk hidup tanpa dia..
Hanya ada kawan2 n seorang manusia yg cube aku jadikan pengganti dia..
Tapi..dia hanyalah dia..xde yg same ngan dia..

I missed him everytime i cry, cuz he's d only one who wud sit n stay with me when i cry..he dont even look away..how sweet n how wonderful dat guy was..
I missed him everytime i got decision to make..cuz he wud always give me the best opinion..
I missed him when i listen to d songs dat we used to sing..

If only i cud tell him how much i missed him..
If only we cud go back to the time when we were together..
If only we cud proceed the 6-year-plan..


1 comments:

eiffelz said...

yuya...

smile owez...
jangan sedih2..and take care :)

let bygone be bygone..
and do make sure your life will always be good either with or without him..

:wink: