ape yang salah? sape yang salah?

tak tau nak tulis ape sebenarnye..
penat otak..penat hati..penat segala2nya...
aku mencuba, tapi aku tau tu x cukup lagi..
ape salah aku? aku tau..tapi x tau..

aku xpaham mana asalnye MALAS ni...
xpaham kenapa dia kene ade dalam kehidupan ni...
bila malas, tangguh pon datang...
bila malas, semangat pon lari..
bila malas, sume x jadi...
pernah jadi rajin, tapi malas nak gak bertandang...
kenapa?
pernah tau x?
sape2 tau?
rajin 2 3 hari, lepas tu malas balik...
malas ni minat sangat ke kat manusia?
manusia pon minat malas gak...
ape yang menarik sangat malas tu sampai nak minat dia?
hurm..malas sentiasa ada ngan kita...
malas akan datang bila2 je, walaupon kita x panggil dia...
malas salu bagi kite relek...malas x suke kite keje susah2...
sweet kan malas tu?
pernah dengar cinta itu buta?
haa... pencinta malas ni memang buta...
betol tak?
tau tak malas tu merosakkan hidup?
malas tu memusnahkan masa depan?
malas tu sebenarnye musuh utama kita..
kita sedar, tapi nak gak bertandang nak lepak2 ngan malas tu...
KENAPAAAAA???????


haaaihhhhhh.....bengangnyeeeeeeeeeeee..............

ingin aku melempang si malas itu sehingga terbang jauh dari pandangan dan ingatan...
so long n goodbye malas!

5 comments:

Hapi said...

hello... hapi blogging... have a nice day! just visiting here....

APE-KO-KESAH???? said...

hye yuya,,,,
lamenya xdatang cni..huhu

tagskie said...

hi.. just dropping by here... have a nice day! http://kantahanan.blogspot.com/

JanuskieZ said...

Hi... Looking ways to market your blog? try this: http://bit.ly/instantvisitors

Dewi Aja said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Oh ya, di sana anda bisa dengan bebas mendowload music, foto-foto, video dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)