Selepas Cahaya

Duduk berseorangan atas katil dalam bilik sambil dgr lagu….
Tiba-tiba baru aku pasan, dah lame x ase camni…
Rase ape eyh?

Aku sgt2 la hepi sbb skang nih aku da bejaya tido di malam hari…!!
Tido malam sgt menggembirakan hati aku bile bangun di pagi hari…hehehe…
Bile bgn je…ase cam zaman skola dulu…bgn kol 6 pg..mandi2 n siap2 tuk pegi skola…
Wat scramble egg makan ngn roti..wat susu panas..wahh…lazatnye….
Kalo ade buah baru beli n salad atau tomato..tibe2 bekfes aku jadi skit spesel…(skit je la)

Berbekalkan pinggan yg diamik dr flight… aku berangan makan atas flite…
Pinggan tuk main dish tu aku letak telur ngan roti..pastu ade mangkuk kecik sikit tu…
Aku letak tomato ngan stoberi yg aku beli kat kedai buah kt lorong blkg umah…
Malangnya cawan yg diamik dr flite tu aku x suke gune sbb kecik sgt…
So aku pakai mug aku tuk wat susu...lebeh kurang camtu la menu bekfes aku dr zaman skola menengah dulu…
walaupon dulu aku bgn kul 6 pg n bas nak pegi skola kul 6.40 pg…
Bayangkan ke‘rush’an aku menyediakan sume tu… nk menggeliat lg..nk mandi lg...kalo perut meragam pg2 tu…haih…xtau nk kate cane..tp..bekfes tetap menjadi kewajipan tuk aku!! Heheh…
cmane2 pon, for sure aku enjoy mende2 tu sume…n camtu jugak la aku wat tuk zaman skola atas menengah ni… bosan x kehidupan aku?

Da abis bekfes aku kua umah ngan hepinye n jalan pegi skola a.k.a Uni aku skang…
Sambil gelak2 wat lawak bodo tgh2 jalan, sambil kutuk2 manusia2 yg ade kat tgh jalan…
Aku ngn kawan aku tetap setia menghabiskan langkah sampai ke klas…

Kehidupan kat kelas xde la best sgt cam yg diharapkan…tp..keceriaan kanak2 skola aku tetap memberi sinar gelak ketawa aku sepanjang hari kat situ…cis ayat cam tuuuuuttt….

Balik je dr skola trus singgah restoran melayu tmpt aku penah keje dulu…makan sambil bermesra2 dgn bakal somi aku a.k.a tukang masak no 2 kat situ..huahuahua… bukan ape.. macam best lak kalo tibe2 dpt somi yg pandai masak ;) aku da la x pandai bab2 memasak ni..hihihi… tp tu hanyalah angan2 kosong yg tahpape…

Sebenarnye ape yg wat aku nak cite pasal ni is..td aku duk tas katil ni sambil mengeluarkan buku2 skola dr beg skola aku…trus tringat zaman skola dulu…so dr situ la aku mendapat idea tuk entry kali nihhh….hihihihi….
Haih…rindu jugak kadang2 zaman skola dulu….kan kan?

Da abis da cite…

4 comments:

Anonymous said...

zaman skola menengah adalah zaman yg paling manis dalam hidup aku :)

]¦•¦[ ŋ3ŝŁ0 ]¦•¦[ said...

hmmmmmmmmm....
teringat zaman skolah dulu...
:menungtepitingkap:

Anonymous said...

kau sempat siap2 dlm 40 minit skali dgn msk smue, sbab kau x mandi kn pagi2? ish ish ish.. kau kate kau amik cuti je dr restoran? da tu sape yg nak buat teh tarik utk aku pasni???

Anonymous said...

oiyttt.....lapa aa aku bace post yg nih.....mcm sedap je menu breakfast ko.....